Friday, January 21, 2011

The nikah

I was expecting to cry buckets during the solemnization, but believe it or not I was fuming hot kat atas pelamin, panas and rimas and bingit. Apanya tak, 4 kali babe member nak lafaz nikah. Either the tuns or the dad screwed up their dialogue.

I had reminded many many times, 'Practise yang, kalau susah sangat cakap ajer 'Aku terima nikahnya dengan mas kawin TERSEBUT' and he replied 'Alah, kental jer cakap tersebut, I'm gonna said it in full' ah mampos, 4 kali baru passed. Berpeluh I girl, kat atas pelamin tu.

The kadi was, Ustaz Jezair Jumahat. Rocking habis. Tak garang, lemah lembut, sompan santun orangnya. Tak ader lecture berjela jela. Khutbah dia short and sweet and pandai buat kelakar. Nasib tak tergelak kuat atas pelamin tu. He managed to cool both the the tuns and the dad... eh apa pulak tuns... the laki. Tak naklah panggil laki, macam kasar sangat. Side track sikit... azam tahun baru iyelah untuk menjadi isteri yang lemah lembut dan sopan santun. Insyallah.

Ok back to the story, mana gua stop? ah pasal kadi. Iye kadi ye. Dah topic tu dah habis.

Pelamin nikah was done by Jentayu Gallery. I took their package. I tau kucing I rocks diri situ. Carpet tu kita punya. Saper nak nikah kat rumah, dun forget standby tikar or carpet eh.
My mak andam, rockstar habis. Nasib tak bintang karat. I puji dia habis habis. She managed to adapt to her surrounding and most importantly she came EARLY. I do heard stories that mak andam CHINTA selalu lambat. Entah siapa yang buat mulut. Dosa. Takut I girl, sampai termimpi mimpi mak andam lambat.
But she is truly a gem. I was really at ease with her. Susah tau kalau tak boleh click ngan mak andam.

Her name is Suhaily, she is known as lily. So korang kalau nak amik Chinta Wedding. I recommend Lily as the make up artist. Terkejut Jah, bila I tengok muka I kat mirror. Dari serembah serembih jadi meletop. Betol berbeza rabak. She was very patience with my berpeluh nose. Entah kenapa si hidung ni buat pe'el. Asyik nak berpeluh ajer. Ringin jer muka I nak lap tissue. So pengantin, please get ready the FANS!!!!!!!!!!!

After nikah is the berinai, you know the tepung tawar. The lempah lempah beras and air mawar and the selit inai on ur palm. Habis jahanam muka si hubs kena tenya ngan inai. I actually set aside 24 boxes of gift to makcik pakcik terdekat yg tepung tawar kita. I beli sejadah kecik put it inside the boxes and ikat ribbons. Other options are selendang.

0 ♥:

Post a Comment

 

Blog Template by YummyLolly.com