Thursday, November 25, 2010

Reality Checks

I received my invitation card a week ago. It was so surreal to see my own name embossed on the card.

I was not aware of the hassle that comes with the chosen card. All the items are separately packed, the piece of paper, with the detail of the wedding, the slot (to fit the paper into), ribbon (to slot it into the slots) then the envelope. Wah liow.

The tuns card had finally arrived, after two time patah balik johor, bukan salah kita, salah jorang, the first one, Assalamualaikum salah spell, the second one, they wrote 'Turut mengundang seusia keluarga'.

Pengantin to be please eh, once u received the stack of card, please set aside cards for YOURSELF first. By then you will have done your guest list, so you can roughly gauge the numbers of invitation cards you will need. Dun be like me, semua amik amik amik last last I'm left with setotet card.  My aunties sampai jemput satu Haig Road (Haig road use to be my playground), amoi kedai mas bawah blk 10 pun dia jemput, apek kedai sin sih pun dia jemput, kalau dia cakap mama mee goreng kat pasar Haig Road dia jemput., I tak tau nak cakap apa. Sigh. Tak kuasa nak mengamuk, mcm dah penat agaknya. Now I just need to streamline the guest.

Last week the makciks dah start rewang, tolong buatkan envelope, tolong potongkan ribbons. tsk tsk, excited habis. I was very hesitant at first, ader ribbons mcm senget senget. My piece of advice, kalau nampak makcik buat ribbons senget ker, wrap kotak berkat terpenyek sikit kat tepi ker, ikat ribbon tak centre ker, tegur SEKALI aje, selanjutnya biarkan. Bila jorang dah balik, unpenyekkan balik the kotak or straighten the ribbons. Tak susah. Bukan apa, makcik makcik ni pantang di tegur, sensitive semacam. Nanti mood jorang dah baik baik nak tolong nanti merajuk pulak. So far, upo to date, my side belum lagi ader yg merajuk.

I pun sudah di warning oleh Datin, oh bukan I sorang, both my sisters dah kena sound jugak.

'Kalau ader org tegur kenapa buat mcm gini, kenapa buat mcm gitu, kenapa ni mcm  ni, kenapa tu mcm tu, biarkan ajer, JANGAN menjawab!!!'

This was based on past experiences when a member of the family cant take the comments made by a relative. Aiyo sikit punya matter, riuh satu kampung. Tak paham aku. Lumrah lah eh, tabiat orang. Kalau tak comment tak syiok. Mesti nak comment.

I'm at that point of, gasak lah, I just want the event to run smoothly, get it over and done with, but in the mean time I'm just enjoying the moment of my single hood.

p.s: Sejak nk dekat naik pelamin ni asyik ngantok ajer. Setan mengoda jugak agaknya.

0 ♥:

Post a Comment

 

Blog Template by YummyLolly.com